Current Date : 7/10/2020 صفحه اصلي |  مديريت محتوايي  |  تماس با ما |  ارتباط با مديريت 
 English  |  Persian كنسرواتوار موسيقى تهران   
Quick Link
در آينه مطبوعات  «
بخش بين الملل  «
تقدير نامه ها  «     
بازديد ها  «     
قراردادهاي فرهنگي  «     
ثبت نام براي تحصيل  «     
شرايط تحصيل در  «     
كنسرواتوارهاي خارجي     
ساير سايتها  «
سازشناسي  «
مهندسي صدا  «
موسيقي الكترونيك  «     
الكتروآكوستيك  «     
استوديوها  «     
سازشناسي الكترونيكي  «     
نرم افزارها  «     
آكوستيك  «     
عضويت در خبرنامه  □
نام
ايميل

آرشيو اخبار

۸۸۸۲۴۰۵۰ - ـ۸۸۹۱۳۰۱۰ ـ ۸۸۳۱۶۱۹۲

تاريخ خبر : 04/04/1386

موسیقی مثل آتش است 

  پیتر گابریل که در نزدیکی لندن بزرگ شده و در اوایل دهه هفتاد میلادی به عنوان خواننده با گروه پرآوازه جنسیس همکاری داشته، ترانه هایی فراموش نشدنی چون Sledagehammer و Big Time از خود به جا گذاشته است.


  این هنرمند بریتانیایی اولین آلبوم سولوی خود را در سال ۱۹۷۷ یعنی حدود سی سال پیش منتشر کرد. پیتر گابریل در خط مقدم هنرمندانی قرار دارد که همیشه در راه حفظ حقوق بشر تلاش کرده و می کنند. یکی از فعالیت های بزرگ و پرسروصدای او برنامه ریزی و برگزاری تور کنسرتی به همراهی استینگ بود که در سال ۱۹۹۸ در سراسر جهان به پشتیبانی از سازمان عفو بین الملل صورت گرفت.
● چطور شد که به موسیقی روی آوردید؟
به عنوان یک نوجوان می دانستم که جز موسیقی در هیچ چیز دیگری موفق نیستم. در مدرسه در بیشتر امتحاناتم مردود می شدم و همان موقع بود که فهمیدم وقتی پیانو می زنم یا صدای درامز را درمی آورم بیشتر از همیشه احساس زنده بودن می کنم.
● فکر می کنید بزرگترین پیشرفت تان چه بوده است؟
برای اولین بار با «جنسیس» در بلژیک، ایتالیا و امریکا تور موسیقی بر پا کردیم. در کنسرت ها می دیدم که مخاطبان با ما می خواندند. نمی توانستم باور کنم که تا پیش از این به آهنگ های ما گوش کرده و آن را به ذهن سپرده باشند.
● چه کسی یا چه چیزی را قربانی هنر خود کرده اید؟
روزهای اول زندگی شخصی ام را وقتی با گروه «جنسیس» بودم این انتظار وجود داشت که زندگی حرفه ای ام را در اولویت قرار دهم، در حالی که آدم های حساس چنین کاری نمی کنند.
● آیا غیر از موسیقی اخیراً کار فرهنگی دیگری هم انجام داده اید؟
فیلم بابل ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو را دیدم و خیلی دوست داشتم. به نظرم او دی جی بسیار خوبی است و می داند که چه موسیقی و چه صدایی با هم به خوبی همخوانی دارند.
● چه آهنگی را می توانید نام ببرید که مثل موسیقی یک فیلم در پس زمینه زندگی شما جاری شود؟
«تغییری پیش می آید» که متعلق به «اونیس ردینگ» است. او حس زیادی در صدایش دارد. من اجرای زنده اش را وقتی هفده ساله بودم، دیدم و می توانم بگویم بهترین اجرایی بود که در تمام زندگی ام دیده بودم.
● آیا تابع مد هستید؟
اصلاً. می شود گفت پدربزرگم خوش لباس ترین آدم در لندن بود اما عادت و سلیقه اش را به من منتقل نکرد.
● آیا شده که برای هنرتان رنج بکشید؟
نه هنر مرا به سوی انواع آدم های جالب و مکان های بی نظیر که در تمام دنیا وجود دارند، هدایت کرده است.
● فیلم مورد علاقه تان کدام است؟
هشت ونیم ساخته فدریکو فلینی هنرمندی که دوستش دارم. او کسی است که برایم دنیای تصویری، دنیای داستانی و دنیای حسی را توامان آورده است.
● فکر می کنید بزرگترین تهدید موسیقی چیست؟
اینترنت. دانلودها و ای میل کردن آهنگ ها در اینترنت فروش محصولات موسیقایی را به طور جدی کاهش می دهد. اما اینترنت به هنرمندان اجازه می دهد که مسوول آنچه ساخته اند باشند. همین طور یک ارتباط مستقیم بین آنها و مخاطبانشان به وجود می آورد.
● آیا موسیقی همیشه انسان را مجبور به خوبی می کند؟
موسیقی مثل آتشی است که شما می توانید کارهای خوب یا بد با آن انجام دهید. روی خوب آن این است که می تواند باعث شود که مردم کارهای خوب انجام دهند و به آنها الهام دهد و روی بدش این است که درست می تواند برعکس عمل کند.
● بهترین نصیحتی که کسی در زندگی به شما کرده چه بوده است؟
وقتی با «جنسیس» بودم تهیه کننده ای مرا کنار خود نشاند و گفت ما نمی توانیم هیچ امیدی به تجارت موسیقی داشته باشیم و نباید در این راستا کار کنیم. من بخش مهمی از حرفه ام را مدیون این نصیحت هستم.


تهيه و ارسال خبر    :   حسين رستمي

ثبت نام آغاز شد

  پرينت صفحه جاري   پست الكترونيك   ذخيره آدرس سايت
 

88913010  (021)98+ خيابان كريمخان زند ، ابتداي خيابان استاد نجات اللهي ، پايين تر از كليسا ، ساختمان 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight © 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi