Current Date : 8/15/2020 صفحه اصلي |  مديريت محتوايي  |  تماس با ما |  ارتباط با مديريت 
 English  |  Persian كنسرواتوار موسيقى تهران   
Quick Link
در آينه مطبوعات  «
بخش بين الملل  «
تقدير نامه ها  «     
بازديد ها  «     
قراردادهاي فرهنگي  «     
ثبت نام براي تحصيل  «     
شرايط تحصيل در  «     
كنسرواتوارهاي خارجي     
ساير سايتها  «
سازشناسي  «
مهندسي صدا  «
موسيقي الكترونيك  «     
الكتروآكوستيك  «     
استوديوها  «     
سازشناسي الكترونيكي  «     
نرم افزارها  «     
آكوستيك  «     
عضويت در خبرنامه  □
نام
ايميل

آرشيو اخبار

۸۸۸۲۴۰۵۰ - ـ۸۸۹۱۳۰۱۰ ـ ۸۸۳۱۶۱۹۲

تاريخ خبر : 15/06/1385

جی گرینبرگ موزارت قرن بیست و یکم 

  کنسرواتوار موسیقی تهران – جی گرینبرگ پسرکی چهارده ساله است که تا کنون بیش از صد اثر موسیقی خلق کرده است که شامل پنج سمفونی,هفده سونات پیانو و سه کنسرتو پیانو نیز می باشد. بدین ترتیب وی بیش از نیمی از راه را برای پشت سر گذاشتن بتهوون پیموده است. بتهوون نه سمفونی ,32 سونات پیانو و پنج کنسرتو پیانو نوشته است.


  آخرین سمفونی جی گرینبرگ توسط ارکستر سمفونی لندن و به رهیری خوزه سربریر چندی پیش اجرا شد و توسط شرکت سونی به بازار عرضه گشت.
جاشوآ بل و ساموئل زیمن از جمله چهره های سرشناسی در جهان موسیقی هستند که از وی به عنوان موزارت و مندلسون قرن بیست و یکم نام برده اند.
خبرگزاری اسوشیتد پرس با وی مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه خلاصه ای از آن ذکر می شود:

AP: ایده هایت را برای خلق یک اثر موسیقی چگونه به دست می آوری؟
جی :معمولا بی مقدمه به ذهنم می آید و جالب آنجاست که در بیشتر مواقع در موقعیتی هسنم که به هیچ عنوان آرامش ندارم و کاغذ و مداد هم برای نوشتن در اختیارم نیست.

AP: وقتی به نوشتن موسیقی می پردازی تکنیک خاصی را دنبال میکنی؟
جی: نه, می نشینم و شروع به نوشتن میکنم همین.

AP: به همین راحتی ؟ و خود به خود موسیقی به ذهنت روان می شود؟
جی : بیشتر مواقع . گذشته تر ها اجازه می دادم هر چه به ذهنم می امد بیاید و همانطور هم رهایش میکردم اما بعد متوجه شدم که برخی از آثار اولیه ام به همین دلیل انسجام ساختاری مناسب ندارند , صدایی غریب میدهند و یا اینکه نواختن انها غیر ممکن است. به عنوان نمونه در قسمتی از اولین پیانو کنسرتو یی که نوشتم هورن نقشی اساسی داشت اما انچه من نوشته بودم یک اکتاو بالاتر از آخرین حد ممکن در نواخن هورن بود.

AP: کویین تت شما تا حد زیادی به آثار بارتوک ( آهنگساز مجار 1881-1945) شبیه است. در نوشتن موسیقی کدام آهنگساز بیشترین تاثیر را یر شما گذاشته است؟
جی: تاثیر عمده بر کارهایم را از باخ , بارتوک و برن اشتاین گرفته ام که البته پروکیف , استراوینسکی و کاپلند هم بی تاثیر نبوده اند.

AP: سمفونی پنجم شما تا حد زیادی مرموزاست و در ابتدا از نقش و نگاری رمز آلود -هم چون آنچه در آرواره های جان ویلیامز به چشم می خورد - بهره می برد.چه چیزی را می خواهید نشان دهید؟
جی : اگر بخواهم رو راست باشم باید بگویم هدف خاصی را دنبال نمی کردم تنها خسته بودم! نیمی از کلاس تاریخ گذشته بود و اگر درست به یاد داشته باشم باید خلاصه درس را می نوشتیم که به جای آن اولین صفحه از سمفونی پنجم را نوشتم.

AP: نوشتن سمفونی پنجم چقدر زمان برد ؟
جی : فکر میکنم از اوایل اکتوبر تا روز انتخابات* طول کشید و بیشترش را هم در مدرسه نوشتم.

AP: در مورد موومان دوم سمفونی پنجم گفته ای که همانند یک فرمول ریاضی است که پایان و آغازی برای آن متصور نیست .زیبایی این موومان به راستی مدیون چیست؟
جی: باید بگویم که فکر می کنم شیوه ای جدید است و شاید به این دلیل جذاب شده است چرا که در بالا رفتن به اوج نمیرسد و در پایین رفتن هم محو نمی شود.

AP: بیست سال آینده خود را در چه موقعیتی می بینی ؟
جی : بیست سال اینده خودم را مردی سی و چهار ساله میبینم و به احتمال زیاد روی کره زمین اگر تا آن موقع زندگی در دیگر سیارات باب نشده باشد.
AP: آیا به آهنگسازی ادامه خواهی داد؟
جی : نمی دانم . آن قدر ها هم نمی توانم دورها را ببینم.




* روز انتخابات ) (Election Day : روز ویژه انتخاب مسئولان عمومی در ایالات متحده است که به طور معمول اولین سه شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر است .


مترجم : پورنگ ظریف کریمی – کنسرواتوار موسیقی تهران


تهيه و ارسال خبر    :   پورنگ ظریف کریمی

ثبت نام آغاز شد

  پرينت صفحه جاري   پست الكترونيك   ذخيره آدرس سايت
 

88913010  (021)98+ خيابان كريمخان زند ، ابتداي خيابان استاد نجات اللهي ، پايين تر از كليسا ، ساختمان 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight © 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi