Current Date : 7/27/2024 صفحه اصلي |  مديريت محتوايي  |  تماس با ما |  ارتباط با مديريت 
 English  |  Persian كنسرواتوار موسيقى تهران   
Quick Link
در آينه مطبوعات  «
بخش بين الملل  «
تقدير نامه ها  «     
بازديد ها  «     
قراردادهاي فرهنگي  «     
ثبت نام براي تحصيل  «     
شرايط تحصيل در  «     
كنسرواتوارهاي خارجي     
ساير سايتها  «
سازشناسي  «
مهندسي صدا  «
موسيقي الكترونيك  «     
الكتروآكوستيك  «     
استوديوها  «     
سازشناسي الكترونيكي  «     
نرم افزارها  «     
آكوستيك  «     
عضويت در خبرنامه  □
نام
ايميل

ثبت نام آغازشد

کنسرواتواری

آهنگسازی

معلمی ساز/آواز

تزئینات داخلی

معماری سازه

پادفک روسی

با اعطاء گواهینامه پایان دوره آموزش عالی آزاد                   

8882 4050 - 8831 6192

مقالات و تحقيقات

 

 

 

تاريخ ارسال : 6/18/2008

موسسات آموزشی تخصصی هنر و موسیقی در آمریکا 

  در ایالات متحده دانشکده هایی وجود دارد که تخصصشان در زمینه خاصی از تحصیل است. نویسنده این مقاله چند دانشگاه را که در زمینه هنر، علوم انسانی، بازرگانی، و آموزشهای نظامی تخصص دارند مورد توجه قرار داده است. مایکل جی. فریدمن برای اداره برنامه های اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه ایالات متحده مقاله می نویسد.




مایکل جی. فریدمن

در حالیکه بیشتر دانشگاههای آمریکا برنامه های آموزشی بسیار متنوعی برای ادامه تحصیل عرضه می کنند، تعدادی از دانشگاهها برنامه های آموزشی متمرکزتری دارند. تخصص در زمینه های مختلف تحصیلی، مانند هنرهای نمایشی و هنرهای زیبا، رشته های بازرگانی و فناوری، یا آموزشهای نظامی، این فرصت را برای دانشجویان فراهم می آورد تا تحصیلاتشان را در رشته خاصی متمرکز کنند. چنین رویکردی مطلوب همه دانشجویان نیست. ولی، به نظر برخی دیگر، یک دانشگاه تخصصی استعدادهای استثنایی را پرورش می دهد، مهارتهای خاص را تقویت می کند، و فرصت تعامل با دیگر دانشجویانی را که سلیقه های مشابه دارند، فراهم می آورد. موسسات آموزشی ای که در اینجا ذکر شده اند نمایانگر فقط بخشی از موسسات آموزشی و امکانات موجود هستند.

مدرسه جولیارد، در شهر نیویورک، که موسسه ای بسیار گزینشی است، برنامه های کارآموزی پیش تخصصی در رشته های موسیقی، رقص، و تئاتر به دانشجویان عرضه می کند. دانشجویان از 43 ایالت آمریکا جذب این موسسه می شوند، و فهرست فارغ التحصیلان این مدرسه شامل هنرمندان معروفی چون ایزاک پرلمن، یو-یو ما، و پینکاس زوکرمن؛ هنرمندان معروف موسیقی جاز مانند تلونیوس مانک و وینتون مارسیاس؛ خوانندگانی چون خواننده سوپرانو موسیقی کلاسیک، لئونتین پرایس، و خواننده موسیقی جاز نینا سیمون است. از سال 1971، محل این مدرسه به لینکلن سنتر بخش منهتن شهر نیویورک منتقل شده، که به عقیده خیلی ها مهمترین مرکز هنری کشور است؛ به غیر از مدرسه جولیارد در متروپولیتن اپرا، نیویورک فیلارمونیک، جاز در لینکلن سنتر، و هشت سازمان هنری دیگر.

یک مدرسه نسبتا جدید، دانشکده هنر و طراحی ساوانا (SCAD)، که شعبه اصلی آن در شهر ساوانا ایالت جورجیا است، دانشجویان را در رشته های هنرهای تجسمی و نمایشی، طراحی، هنرهای ساختمانی، و تاریخ هنر و معماری آموزش می دهد. تمرکز بر این رشته های تخصصی مدرسه ساوانا را قادر می سازد رشته هایی را عرضه کند که بطور معمول در موسسات تحقیقاتی یا علوم انسانی تدریس نمی شوند. دانشجویان این موسسه در رشته های طراحی تبلیغاتی، انیمیشن، عکاسی تبلیغاتی، و دهها رشته دیگر مدارک کارشناسی از این دانشگاه دریافت می کنند. بسیاری از دانشجویان دوره کارشناسی، که مایل به کار در یکی از این مشاغل هستند، به خوبی می دانند که امکان تمرکز بر روی رشته مورد علاقه شان بسیار ارزشمند است. به گفته رئیس دانشکده، پائولا اس. والاس، "دانشجویان SCAD دید خلاقانه را با کسب مهارت فنی و اصولی درهم می آمیزند تا دید هنری را تبدیل به مهارت شغلی و آینده ای درخشان و موفق کنند."

دانشجویانی که مایل به کار در مشاغلی چون طراحی و رشته های هنری هستند جلب دانشکده هایی چون SCAD و جولیارد می شوند. بسیاری دیگر به دنبال کسب مهارتهایی می روند که برای پیشرفت در دنیای تجارت یا بخش رو به رشد فناوری به آن نیاز دارند. معمولا این دانشجویان سنشان بیشتر است و شاغل نیز می باشند.

چندین موسسه آموزشی انتفاعی "اختصاصی" برای این گونه افراد وجود دارد. مدارسی مانند دانشگاه دی ورای (DeVry)، که کلاسهایش را آن-لاین و در بیش از 70 دانشکده برگزار می کند، آموزش کاربردی و عملی ارائه می دهد – معمولا از طریق استادان نیمه وقت یا استادان الحاقی که مشاغل حرفه ای تمام وقت نیز در خارج از دانشگاه دارند. ساعات درسی موسسات آموزشی اختصاصی معمولا به گونه ای تنظیم می شود تا با برنامه دانشجویانی که فرزند دارند یا آنهایی که در طی روز کار می کنند، هماهنگ باشد – با برگزاری کلاسها در شب یا آخرهفته یا با تشویق دانشجویان به برداشتن دروس به شکل نیمه وقت. علوم کامپیوتری و برنامه ریزی کامپیوتری، بازرگانی، و دیگر رشته های مربوط به فناوری طرفداران بسیاری دارند. برخی از کارفرمایان در آمریکا، بازپرداخت کامل یا نیمه کامل شهریه را برای کارمندانی که مایل به ادامه تحصیل هستند، متقبل می شوند؛ فوق لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی از رشته های پرطرفدار است.

اکثر دانشگاههای آمریکا یا موسسات آموزشی خصوصی هستند یا توسط ایالت، یا در برخی مواقع، دولت محلی حمايت مالی می شوند. ولیکن، آکادمی های نظامی کشور توسط دولت فدرال اداره می شوند؛ از جمله آکادمی نظامی ایالات متحده، آکادمی های نیروی هوایی و دریایی، و آکادمی های گارد ساحلی و ناوگان بازرگانی.

برای مثال، پذیرش در آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در آناپولیس، مریلند، بسیار گزینشی است؛ دانشجویان (که با عنوان ناوآموز خطاب می شوند) از طریق معرفی از طرف هر یک از اعضای کنگره، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ایالات متحده، و وزیر دریایی به آکادمی راه می یابند. ناوآموزها باید واجد شرایط سنی، وضعیت جسمانی و تحصیلی بوده، و مجرد نیز باشند. تبعیت ایالات متحده نیز الزامی است، هرچند حداکثر تا 60 دانشجو از کشورهای خارجی که از طرف وزیر دفاع تعیین می شوند، می توانند بخاطر منافع بین المللی و بهبود روابط نیروی دریایی به دانشگاه پذیرفته شوند. از سال 1976 زنان نیز واجد شرایط پذیرفته شدن در این دانشگاه هستند، و حدود یک پنجم دانشجویان ورودی سال 2009 زن هستند.

هر ناوآموز بدون پرداخت شهریه و مخارج زندگی وارد دانشگاه می شود، و در ضمن دستمزد نیز می گیرد. تمرکز برنامه تحصیلی بر روی دروس ریاضی، مهندسی، و مهارتهای مربوط به نیروی دریایی است، و بسیاری از ناوآموزها رشته تحصیلی شان را از میان رشته های وابسته به کشتیرانی مانند اقیانوس شناسی، مهندسی هوا-فضا، یا معماری دریایی انتخاب می کنند. دیگر دانشجویان توجه شان را روی رشته هایی از قبیل تاریخ، اقتصاد، یا دیگر رشته های علمی موجود می گذارند. فارغ التحصیلان یا به عنوان ناوبان دوم نیروی دریایی ایالات متحده یا ناوبان دوم نیروی تفنگداران دریایی استخدام می شوند، و مجبورند برای حداقل شش سال در کادر ثابت ارتش کار کنند.

این گزارش مختصر فقط اشاره ای است بر تنوع تحصیلات دانشگاهی که در ایالات متحده موجود است. موسسات آموزشی تخصصی، با فراهم کردن رشته های آموزشی تخصصی برای دانشجویان نیمه وقت، والدین، و آنهایی که شاغل هستند، تکمیل کننده مدارس تحقیقاتی و علوم انسانی می باشد. همچنین، معمولا برنامه های تحصیلی متمرکز این موسسات می تواند کمکی باشد برای دانشجویان بااستعداد و پرانگیزه برای پرورش مهارتهایشان و تحقق هدفهای حرفه ای شان.

در حاشیه:

رتبه های دانشکده ها

برنامه های آموزشی برجسته در رشته های بازرگانی و مهندسی

موسسات آموزشی معروف

تارنمای تحصیلات در آمریکا (EduacationUSA)

تجلیلی از تحصیلات بین المللی

"بهترین" مدارس آمریکا

طبق "مجله اخبار ایالات متحده و گزارش جهان"، از صد دانشگاهی که معمولا از آنها به عنوان "بهترین" دانشگاههای ایالات متحده نام برده می شود، چند دانشگاه دولتی، یا ایالتی هستند، و بقیه خصوصی. به عنوان یک گروه، این مدارس بخاطر کیفیت تحصیلی ارائه شده، منابع موجود، مانند آزمایشگاهها و کتابخانه های درجه یک، و شبکه گسترده فارغ التحصیلان پیشین و حامیانی که با موسسه در ارتباطند، ارزشمند هستند. این دانشگاهها رشته های گوناگونی در مقطع لیسانس، و همچنین فوق لیسانس و دکترا، با تمرکز زیاد بر روی تحقیق، عرضه می کنند. اسامی 20 دانشگاه برجسته ایالات متحده طبق "مجله خبرهای ایالات متحده و گزارش دنیا" در سال 2006 بدین قرار است:

2/1 (مساوی) دانشگاه هاروارد و دانشگاه پرینستون
3 دانشگاه يیل
4 دانشگاه پنسیلوانیا
6/5 (مساوی) دانشگاه دوک و دانشگاه استانفورد
8/7 (مساوی) موسسه فناوری کالیفرنیا و موسسه فناوری ماساچوست
10/9 (مساوی) دانشگاه کلمبیا و دانشگاه دارتموث
11 دانشگاه واشنگتن در سن لوئی
12 دانشگاه نورث وسترن
14/13 (مساوی) دانشگاه کورنل و دانشگاه جان هاپکینز
16/15 (مساوی) دانشگاه براون و دانشگاه شیکاگو
17 دانشگاه رایس
19/18 (مساوی) دانشگاه نتردام و دانشگاه وندربيلت
21/20 (مساوی) دانشگاه اموری و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی

Http://www.usnews.com/usnews/edu/college/rankings/rankindex_brief.php






تهيه و ارسال توسط    :    دفتر معاونت پژوهشی موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند

 
  پرينت صفحه جاري   پست الكترونيك   ذخيره آدرس سايت
 

88913010  (021)98+ خيابان كريمخان زند ، ابتداي خيابان استاد نجات اللهي ، پايين تر از كليسا ، ساختمان 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight © 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi