Current Date : 7/27/2024 صفحه اصلي |  مديريت محتوايي  |  تماس با ما |  ارتباط با مديريت 
 English  |  Persian كنسرواتوار موسيقى تهران   
Quick Link
در آينه مطبوعات  «
بخش بين الملل  «
تقدير نامه ها  «     
بازديد ها  «     
قراردادهاي فرهنگي  «     
ثبت نام براي تحصيل  «     
شرايط تحصيل در  «     
كنسرواتوارهاي خارجي     
ساير سايتها  «
سازشناسي  «
مهندسي صدا  «
موسيقي الكترونيك  «     
الكتروآكوستيك  «     
استوديوها  «     
سازشناسي الكترونيكي  «     
نرم افزارها  «     
آكوستيك  «     
عضويت در خبرنامه  □
نام
ايميل

ثبت نام آغازشد

کنسرواتواری

آهنگسازی

معلمی ساز/آواز

تزئینات داخلی

معماری سازه

پادفک روسی

با اعطاء گواهینامه پایان دوره آموزش عالی آزاد                   

8882 4050 - 8831 6192

مقالات و تحقيقات

 

 

 

تاريخ ارسال : 4/30/2008

آموزشهای عالی آزاد چیست؟  

 

وزارت علوم تحقیقات و فناوری/موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند:

توسعه آموزش های عالی و به کار گیری روش های نوین آموزشی همچون آموزش های مجازی و از راه دور،علمی – کاربردی و آموزش های عالی آزاد نشان از رویکردی نوین در سیاست های آموزشی کشور در تربیت افرادی توانمند و متخصص در حوزه های گوناگون علم ،هنر و فناوری به دور از مدرک گرایی دارد چراکه جامعه امروز کشور عزیز ما بیش از هر زمان دیگر به دلیل قرار گیری در بزرگراه توسعه نیازمند دانش آموختگان حرفه ای و متخصصین کارا و توانمند در عرصه های هنر و فناوری است.
کارایی و موفقیت راهبردهای توسعه هنر،علم،صنعت و فناوری در برنامه های توسعه کشور مستلزم آن است که مراکز و موسسات آموزش عالی جدیدی به منظور پر نمودن خلا دانش تخصصی در سطوح گوناگون و با به کارگیری شیوه های نوین آموزشی ، با ارایه برنامه ها و دوره های آموزش منحصر به فرد ایجاد شود.




--------------------------------------------------------------------------------

متاسفانه وجود فضایی بزرگ نمایی شده در اهمیت کسب مدارک دانشگاهی از سوی مراجع جذب کننده دانش آموختگان دانشگاه ها (اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی) و نیز ایجاد یک فرهنگ تصنعی در ارزشگذاری به مدارک، باعث گرایش شدید جوانان به مدارک رسمی دانشگاهی گردیده که البته عدم کارایی مدارک بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه ها دلیل این مدعا است از سوی دیگر طولانی بودن فاصله بین تصمیم گیری تا مرحله اجرا در بدنه آموزش عالی کشور و عدم ثبات سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزشی در سطح کلان، باعث کندی در فرآیند به روز رسانی و بازنگری برنامه های درسی و آموزشی دانشگاهی می شوند.
این موارد از جمله دلایل اساسی است که دانش آموختگان امروز دانشگاهی را در جایگاه واقعی تأثیر گذاری خود در سطح جامعه قرار نمی دهد و این مساله در آموزش هنر و به خصوص موسیقی و معماری کاملا مشهود است. بنابراین فراهم نمودن بسترهایی که بتوان به سرعت و متناسب با نیاز هر بخش از جامعه، آموزشی مؤثر و کارا را طراحی و ارائه نماید، از ضروریات بنیادین آموزش عالی است که خوشبختانه اکنون این مهم در سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش بینی و تحت عنوان آموزش های عالی آزاد ایجاد گردیده است.

دوره های آموزش عالی آزاد انواع زیر است:
1- آموزش های تکمیلی برای دانش آموختگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
2- آموزش تخصصی متناسب با نیاز بازار کار
3- آموزش مورد نیاز و علاقه آحاد جامعه
4- آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمانهای دولتی و غیردولتی





معرفی دوره های آموزش عالی آزاد معماری ، زبانهای خارجی و کنسرواتواری موسیقی در
"موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند"

موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند با مجوز وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در دوره های مختلف آموزش عالی آزاد کنسرواتواری موسیقی ،معماری و زبان های خارجی دانشپذیر می پذیرد.
دوره های کنسرواتواری موسیقی منطبق با سر فصل های آموزش موسیقی در معتبرترین کنسرواتوارهای دنیا بوده و تا کنون دوره های زیر به تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری رسیده است.

الف- دوره آموزش عالی آزاد کنسرواتواری نوازندگی و خوانندگی
ب- دوره آموزش عالی آزاد اجرایی کنسرواتواری ساز و آواز
ج- دوره آموزش عالی آزاد نوازندگی و خوانندگی ساز و آواز ایرانی
د- دوره آموزش عالی آزاد نوازندگی و خوانندگی ساز و آواز جهانی
ه- دوره آموزش عالی آزاد معلمی ساز و آواز ایرانی
و- دوره آموزش عالی آزاد معلمی ساز و آواز جهانی
ز- دوره آموزش عالی آزاد آهنگسازی نظری
ح- دوره آموزش عالی آزاد آهنگسازی کاربردی
ط- دوره آموزش عالی آزاد مبانی رهبری کر و ارکستر
ی-دوره آموزش عالی آزاد رهبری کر و ارکستر

و دوره های آموزش عالی آزاد معماری شامل :

الف- دوره آموزش عالی آزاد مبانی معماری
ب- دوره آموزش عالی آزاد معماری سازه
ج- دوره آموزش عالی آزاد معماری داخلی و تزیینات
د- دوره آموزش عالی آزاد مدیریت کارگاه
ه- دوره آموزش عالی آزاد معماری و محیط زیست
و- دوره آموزش عالی آزاد شهر سازی و حفاظت محیط زیست

دوره های آموزش عالی آزاد زبان های خارجی انگلیسی و فرانسه شامل دوره های متعدد و منحصر به فرد مترجمی،درک فیلم،اسناد و مدارک ونیز ترجمه و درک رسانه ای می باشد.
داوطلبان تحصیل در این دوره ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند واقع در تهران،خیابان کریمخان زند،خیابان خردمند شمالی ،نبش کوچه بیات ساختمان 137 مراجعه نمایند.
تلفن: 88824050
info@nahavand.ac.ir: ایمیل





اهداف دوره ها:

دوره های آموزش عالی آزاد که در سطح عالی (بالاتر از دیپلم) برگزار می شود، به منظور تأمین اهداف زیر ایجاد شده اند:
آموزش‌عالي آزاد، آموزشي بالاتر از سطح متوسطه است که با هدف تعميم و توسعه آموزش‌عالي کاربردي و تخصصي، کاهش تقاضاي اجتماعي براي ورود به آموزش عالي رسمي و ارائه آموزش‌هاي مداوم براي دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالي برگزار مي شود و شامل موارد زير است :
1 - آموزشهاي حرفه اي و تخصصي مورد نياز سازمانها، نهادها و صنايع
2 - بازآموزي و آموزشهاي تكميلي بري دانش آموختگان دانشگاه ها
3 - آموزشهاي تكميلي براي دانشجويان
4 - آموزشهاي ضمن خدمت مديران و كاركنان سازمانهاي دولتي و غير دولتي
5 - آموزشهاي تخصصي مورد نياز بازار كار و جامعه
6 - آموزشهاي عمومي شهر و شهروند



معرفی موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند:

به استناد مصوبه چهارصد و سیزدهمین جلسه مورخ 14/11/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی، و بر طبق مجوز قطعی، موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند با استعانت از خداوند متعال و در راستای اعتلای فرهنگ و دانش ایران اسلامی، در چهارچوب مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای اهداف مندرج در آئین نامه موسسات آموزش عالی آزاد شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید.
دوره های ارائه شده در موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند همگی نیاز مبرم کشور ماست و برخی از این دوره ها در کشور تا بحال اجرا نشده است.
این موسسه به بهره گیری از اساتید و هنرمندان برجسته کشور که همگی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا یا دارای نشان های درجه یک و دو هنری بوده و همگی مورد تأیید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و یا سایر مراجع ذیصلاح می باشند و همچنین کادر هیئت موسس خود می کوشد تا در راستای اهداف خود بهترین خدمات آموزشی را در ایران ارائه نماید و خوشبختانه با استقبال روزافزون از سوی جوانان و جامعه علمی و هنری مواجه شده است.







دپارتمان های آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند

دپارتمان زبانهای خارجی:
عصر حاضر با دوران های گذشته تفاوت های بسیاری دارد. پایه اصلی عصر اطلاعات و ارتباطات، داده ها و فعالیت های ذهن بشری هستند. جوامع مختلف به تبعیت از زمان و پیشرفت تکنولوژی وارد این دوران شده اند و دانستن یک زبان خارجی از ملزومات زندگی امروزی است.
شما به چه چیزی علاقمند هستند؟ علوم؟ موسیقی؟ کامپیوتر؟ سلامتی؟ تجارت؟ ورزش؟ رسانه‌هـاي امروز – از قبيـل اینترنت، تلویزیون و مطبوعات – دسترسی تقریباً نامحدود را به اطلاعات پیرامون موضوعات مورد علاقه‌تان فراهم کرده است. فراموش نکنید که ما در عصر اطلاعات زندگی مي‌کنيم و ببیشتر این اطلاعات به زبان انگلیسی یا یکی از زبان های زنده دنیا است.ارتباطات می تواند در راستای افزایش کارآمدی، رقابت و دسترسی به بازار به منظور توسعه علمی ، هنری کشور مورد استفاده قرار گیرد و نقش مهمی در زندگی شخصی و کاری شهروندان بازی کند و اهمیت آن نیز رو به فزونی است و در این میان لزوم دانستن زبان های خارجی بیش از پیش احساس می شود.
کارشناسان مجرب، دوره های این دپارتمان را به سبکی طراحی کرده اند که در عین فراگیر بودن در زمینه مورد نظر ، بیشترین کاربرد را نیز در ایران داشته باشد. همچنین روش تنظیم مطالب دوره های آموزشی به گونه ایست که فقط دروس ضروری گنجانیده شده است.

دپارتمان معماری

انسانها هنر را برای تسکین خود برگزیده اند، چه هنرمندان و چه مخاطبان اثر هنری در هنر، مایه آرامش می جویند. آنچه در هنر به نظر اصل است، زیبایی است. هنرمند با هر اثر خلق می شود. به دنیا می آید و نو به نو زندگی می کند.
معماری نیز هنر است و هنر، آفرینش بزرگی ها است.
امروزه کامپیوتر و ماشین به عنوان ابزارهای تکنولوژیکی دستاورد مدرنیته علمی، جایگاه خود را در هنر یافته است و ما بی چون و چرا این ابزارها و دستاورد ها را پذیرفته ایم و از آنها بهره می گیریم. باید با تکیه بر عقل گرایی مدرن.
به مدرن ایرانی دست یابیم و مفاهیم آن را هضم و جزم کرده و به دستاوردهای فکری و زیبایی شناختی متعلق به خود برسیم.
کارشناسان مجرب دپارتمان هنر و معماری این مجموعه در طراحی دوره های این گروه دقت زیادی را به عمل آورده اند تا کاربردی ترین دوره های مربوط به هنر و معماری، با روش آموزشی منحصر به فرد خود در موسسه آموزش عالی نهاوند به اجرا گذاشته شود.








دپارتمان موسیقی:

دوره های آموزش عالی آزاد کنسرواتواری موسیقی / گامی به جلو


ساختار دوره های آموزش عالی آزاد کنسرواتواری همان طور که از نام کنسرواتواری پیداست بر اساس نظام کنسرواتواری بنا شده است. مراکز آموزش موسیقی در بیشتر کشور های دنیا به دو دسته تقسیم می گردد الف: نظام کنسرواتواری ب: نظام دانشگاهی
کنسرواتوا ر کلمه اي ايتاليايي است و اولين كنسرواتوار موسيقي در كشور ايتاليا و در شهر ناپل تأسيس گرديد و وظيفة آموزش سرود ملي را عهده دار بود.ولی در حال حاضر كنسرواتوارها را می توان در شمار عالي ترين مؤسسات آموزش موسيقي براي تربيت نوازندگان ، خوانندگان و آهنگ سازان حرفه اي به شمار آورد، به عبارتي كنسرواتوار موسيقي مؤسسه اي است كه هدف اساسي آن مطالعه موسيقي از نقطه نظر عملي واجرايي است. در اين سيستم دورة تحصيلات به گونه اي طرح ريزي شده است كه به دانشجويان اجازه مي دهد، موسيقي را با تأكيد برروي مشاغل آيندة خود به صورت عملي و كار بردي متمركز نمايند. اين نكته رابايد مهم شمرد كه محيط دانشگاه با محيط كنسرواتوار بسيار متفاوت است چون در محيط دانشگاه ، دانشجويان الزاماً قصد ندارند كه مشاغلي مرتبط با موسيقي دنبال نمايند و اغلب در بيش از يك حيطة علمي آشنایی مي يابند.
دوره های آموزش عالی آزاد کنسرواتواری موسیقی که با هدف به فعلیت درآوردن استعدادهای نهفته ی هنر آموزان موسیقی با روشی علمی و عملی با به کارگیری جدیدترین شیوه های آموزش عالی با همکاری و هم فکری استادان ممتاز موسیقی ایران و استادان خارجی و کارشناسان ارشد برنامه ریزی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» طراحی شده است اهداف زیر را دنبال می نماید
1-تربیت آوازه خوان، نوازنده، آهنگساز «در گرایش: موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی» حرفه ای مطابق با سیاست های فرهنگی «نظام جمهوری اسلامی ایران»
2-تربیت افراد کارآزموده و متخصص در قلمروی موسیقی ایرانی و جهانی با توجه به نیاز روزافزون ارکسترها و گروه های موسیقی ایرانی و جهانی به نوازندگان و خوانندگان حرفه ای
3-بهره گرفتن از استادان موسیقی ایرانی و استادان مدعو خارجی برای بهبود کیفیت آموزش موسیقی در ایران
4-معرفی ابعاد مختلف موسیقی ایرانی به دانشگاه ها و کنسروتوار های معتبر موسیقی کشورهای جهان.
5-بهره گیری از تجارب ارزنده استادان آواز و ساز ایرانی که عمری را صرف اندوختن این تجارب کرده اند اما فاقد مدرک رسمی هستند.



لازم به ذکر است که موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند همکاری نزدیکی با کنسرواتوار تهران به عنوان بنیانگزار دوره های کوتاه مدت و پودمانی علمی کاربردی موسیقی خواهد داشت.دوره های کنسرواتواری موسیقی در سطح آموزش عالی بوده و همانگونه که ذکر گردیده است به کسانی که موفق به گذراندن هریک از دوره های مذکور شوند گواهینامه پایان دوره آموزش عالی آزاد اعطا خواهد شد.






شيوه ورود :

شرکت در "دوره هاي آموزش عالي آزاد" برای عموم آزاد بوده و فارغ از هر نوع محدوديتی نظير آزمونهای سراسری، می تواند به متقاضيان آموزش عالی در جامعه خدمات آموزشی ارائه دهد.
شيوه آموزش :

آموزش در اين دوره‌ها بنا به نياز متقاضيان می تواند به صورت حضوری و يا مجازی و يا تلفيق اين روشها ارائه شود.

مدرک اعطاءی در پایان دوره:

موسسات آموزش عالی آزاد به فارغ التحصیلان در پایان دوره های آموزشی، "گواهینامه پایان دوره آموزش عالی آزاد " را بر اساس ضوابط دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری اعطاء خواهند نمود.
شرایط داوطلبان برای شرکت در دوره های عالی آزاد:
علاقه مندانی که قصد شرکت در دوره های عالی آزاد موسسه آموزش عالی آزاد را دارند لازم است که حداقل، دیپلم متوسطه را داشته باشند. متقاضیان باید پس از كسب نمره قبولی در آزمون ورودی (تعیین سطح)، در مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایند.
شرایط عمومی:
1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .2. عدم احراز فساد اخلاقی.3. عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.





شرایط اختصاصی :
1. دارا بودن دیپلم متوسطه2.دارا بودن معافیت دایم یا موقت از نظام وظیفه 3. پذیرفته شدن در آزمون ورودی یا مصاحبه حضوری
2. داوطلبان شرکت در دوره هایی که دانستن دروسی چون هارمونی ، سلفژ ،پیانو ،کنترپوان و .... از ملزومات دوره باشد ،لازم است در امتحان تخصصی تعین سطح شرکت نمایند.
3. دارندگان مدارک لیسانس و فوق لیسانس در رشته موسیقی نیز می توانند در دوره های منحصر به فرد وتخصصی" رهبری کر و ارکستر" ،"آهنگسازی نظری"،"آهنگسازی کاربردی" و" تکنولوژی صدا و موسیقی" شرکت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

1- 4 قطعه عکس 4 * 3
2- فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه
3- فتوکپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی
4- فیش واریزی به مبلغ 70000 ریال در وجه موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند
5- فیش واریزی مبلغ شهریه دوره درخواستی به شماره حساب فوق
*کلیه وجوه می بایست صرفا از طریق سیستم بانکی پرداخت گردد و به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.


داوطلبان تحصیل در این دوره ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند واقع در تهران،خیابان کریمخان زند،خیابان خردمند شمالی ،نبش کوچه بیات ساختمان 137 مراجعه نمایند.
تلفن: 88824050
info@nahavand.ac.ir: ایمیل




تهيه و ارسال توسط    :   

 
  پرينت صفحه جاري   پست الكترونيك   ذخيره آدرس سايت
 

88913010  (021)98+ خيابان كريمخان زند ، ابتداي خيابان استاد نجات اللهي ، پايين تر از كليسا ، ساختمان 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight © 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi