Current Date : 4/3/2020 ???? ???? |  ?????? ???????  |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? ?????? 
 English  |  Persian

????? ????? ???? ???? ??????/ ?????????? ?????(??? ????? ??????? ???? ???? ???????)   

Quick Link
?? ???? ???????  ?
??? ??? ?????  ?
????? ???? ??  ?     
?????? ??  ?     
?????????? ??????  ?     
??? ??? ???? ?????  ?     
????? ????? ??  ?     
????????????? ?????     
???? ??????  ?
????????  ?
?????? ???  ?
?????? ?????????  ?     
?????????????  ?     
?????????  ?     
???????? ??????????  ?     
??? ???????  ?     
???????  ?     
????? ?? ???????  □
???
?????

????? ????

In fact, handbags replica knows that the high imitation gucci replica handbags is very deep, mixed with fish and dragons, and there are many hermes replica handbags. It may be replica handbags of styles ranging from a few hundred to hermes replica .
 

 

????? ??? : 8/13/6/11

مصاحبه با استاد مجید درخشاتی 

  آهنگ‌ساز، تنظیم‌کننده و نوازندهٔ تار و سه تار است. از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین موزیسین‌های نیم قرن گذشته ایران یاد می‌شود.
استاد درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیهٔ گروه شیدا بوده‌است. وی آلبوم «بچه‌ها بهار» را با حسین علیزاده و آلبوم «قاصدک» را با صدای اخوان ثالث در دهه ۱۳۶۰ منتشر کرد. او از سال ۱۳۶۳ به آلمان مهاجرت کرد و در شهر کلن ساکن شد. در این مدت به آموزش و اجرای موسیقی ایرانی مشغول بود. همچنین در سال ۱۳۷۵، محمد رضا شجریان را به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم در خیال همراهی کرد.


 
1_شما به عنوان یکی از اساتید برجسته موسیقی سنتی ایران در تولید آثار هنری خود ، چه هدفی را دنبال کرده اید؟
یک سری آثاری اجرایی داشتم که هدفم بیشتر برای معرفی آن نوع موسیقی بوده که من و امثال من اعتقاد داشتیم و در یک شرایط بحرانی کار ما برخورد کرد با موسیقی های عجیب غریب و مبتذلی که در رسانه ها و تلویزیون پخش می شد گوش شنونده ها دیگر آن خالصی گذشته را نداشت در واقع به به موسیقی سبک عادت کرده بود ، در این شرایط کار سخت بود و به این دلیل ما یک سری کنسرت ها در شهرستان اجرا کردیم و تا جایی که امکان داشت تور های مختلف برای اجرا گذاشتیم ، فقط به این دلیل که گوش مردم با این نوع موسیقی که ما اعتقاد داریم از سال 1356_1355 رواج پیدا کرد ، با این نوع موسیقی آشنا شود و موسیقی اصیل ایرانی فراموش نشود .
بیشتر فعالیت من اهنگسازی بوده و هست. آثاری هم که ساختم از کار های دوره های گذشته و کار های گل ها از نگاه خودم متآثر بوده است و کلا یک هدف را دنبال کردم ؛ بتوانم موسیقی اصیل ایرانی را چه به صورت ارکستر و چه به صورت تک نوازی معرفی کنم تا بتوان در برابر این موج مخرب ایستادگی کرد.

2_مهم ترین چالش هنری که داشتید چیست ؟
خوب چالش های زیادی در کار ما بود. ما نسل قبل از انقلابیم و در حقیقت فعالیت هنری ما از یک سال قبل انقلاب شروع شد. ما از 1357_1356 که وارد این عرصه شدیم ، در حقیقت خیلی جوان بودیم و تازه کار را شروع کردیم ، بیشتر داشتیم با انواع موسیقی های مخربی که جامعه را احاطه کرده بود مبارزه می کردیم .
من در یک دوره ای ایران نبودم، در خارج از ایران هم برای معرفی موسیقی ایرانی فعالیت های زیادی انجام دادم و مراکز فرهنگی زیادی راه اندازی کردیم و فعال بودیم و از موسیقی جامعه ایران دور نبودم و زیاد به ایران می آمدم و آ ثارم را ضبط می کردم. فکر می کنم تمام دوران کاری من پر چالش بوده است.
3_آینده نوازندگان ساز های ایرانی را چگونه می بینید ؟
به نظرم الان بهترین وضعیت را نوازندگان ایرانی در جامعه موسیقی ایران دارند. متاسفانه آهنگسازی در موسیقی ایرانی تعطیل است .در موسیقی ایرانی بعد از آثار استاد مشکاتیان ،آثار استاد لطفی و کار های استاد علیزاده که کار می کردند دیگر به آن صورت کار ساخته نشد و یا کسانی که به آهنگسازی روی آوردند در موسیقی ایران اصلا اصول آهنگسازی را نمی دانند و اکثر نوازنده های خوب آهنگساز خوبی نشده اند، در حالی که نوازنده های خوبی هستند و در نوازندگی ساز های ایرانی بسیار پیشرفت داشتیم ، نسل جدید پر توان کار میکنند ولی متاسفانه پشتشان خالی است و هیچ کس حمایت نمی کند، مخصوصا حمایت های دولتی و این نسل هم با مشکلات زیادی روبرو می شود به خاطر اینکه این هایی که من می شناسم از دور یا نزدیک ، این نوازنده ها از سنین کم وقت گذاشتند و زحمت کشیدن و خیلی از آن ها به مرحله تک نوازی رسیدند ولی امکان اجرا نداشتند و متاسفانه فقط می توانند تدریس کنند یعنی تمام وقتشان را برای تدریس می گذارند در حالی که حق این است که اجرا داشته باشند و این یک ضربه بزرگی برای نوازنده های دوره جدید است که استعداد های نوازندگیشان از بین می رود و این فاجعه است، ولی نوازنده ها در تمام ساز های ایرانی پیشرفت زیادی داشتند و تقریبا می توان گفت به آن حس و درک عمیق از موسیقی حتی در سنین جوانی رسیده اند و من در این زمینه خوشبین هستم.

4_لطفا از تجربیات فعالیت های هنری خود بگویید.
سال های زیادی گذشته و قطعا تجربه های خوب و بد کسب کردیم ولی موضوعی که به عنوان تجربه بخواهم بگویم این است که من هروقت آثاری می خواستم تولید کنم یا ارائه دهم یا اجرا کنم همیشه به موسیقی قدیم سری میزدم و آثار نابی که در آرشیو خودم داشتم را گوش می دادم و هر وقت این کار را می کردم یعنی 3_2 ساعت موسیقی خوب گوش می دادم به راحتی می توانستم آن کار را ارئه دهم به عبارت دیگر هروقت میخواستم آهنگ بسازم و در جایی از آهنگ مستاصل می شدم یا آثارم نیمه کاره می ماند همان موقع به منبع موسیقی قدیم مراجعه می کردم، آثار آهنگساز های خوب را گوش می دادم بلافاصله کارم را ادامه می دادم یعنی آن چیزی که آن لحظه فکر می کردم شدنی نیست بعد از شنیدن چند تا کار خوب شدنی می شد .موقع کنسرت هایم برای اینکه بتوانم خوب ساز را ارائه دهم باز هم به موسیقی گذشته مراجعه می کردم.من تجربه ام این بود که هروقت مراجعه می کردم موفقیت داشتم.


???? ? ????? ???    :   شکیلا ربانیان_خبرنگار نشریه ماندگار

 
  ????? ???? ????   ??? ?????????   ????? ???? ????
 

88913010  (021)98+ ?????? ??????? ??? ? ?????? ?????? ????? ???? ????? ? ????? ?? ?? ????? ? ??????? 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight ? 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi
JavaScript Free Code JavaScript Free Code JavaScript Free Code