Current Date : 11/20/2019 ???? ???? |  ?????? ???????  |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? ?????? 
 English  |  Persian

????? ????? ???? ???? ??????/ ?????????? ?????(??? ????? ??????? ???? ???? ???????)   

Quick Link
?? ???? ???????  ?
??? ??? ?????  ?
????? ???? ??  ?     
?????? ??  ?     
?????????? ??????  ?     
??? ??? ???? ?????  ?     
????? ????? ??  ?     
????????????? ?????     
???? ??????  ?
????????  ?
?????? ???  ?
?????? ?????????  ?     
?????????????  ?     
?????????  ?     
???????? ??????????  ?     
??? ???????  ?     
???????  ?     
????? ?? ???????  □
???
?????

????? ????

In fact, handbags replica knows that the high imitation gucci replica handbags is very deep, mixed with fish and dragons, and there are many hermes replica handbags. It may be replica handbags of styles ranging from a few hundred to hermes replica .
 

 

????? ??? : 23/07/1398

مصاحبه با استاد رادمنش از مفاخر موسیقی ایران 

  درباره «استاد بابک رادمنش » می توان بسیارسخن گفت، اما به نظر می رسد نمونه کارهای او چه در زمینه موسیقی اصیل و چه در زمينه موسیقی پاپ ویا تلفیقی از این دو)سنتی، پاپ(، همچنین کلام دلنشین و جذاب و پندآموزش نشانگر توانایی های هنری اوست. اما اختصار ایشان هنرمندی است پیرو مکتب عشق و معنویت، پایبند به اصول و ارزشهای اخلاقی، شیفته پاکی و صداقت، متواضع و بی ادعا است.


  - جناب استاد رادمنش دوست داریم از زبان خودتان به معرفی شرح حال،سوابق هنری و موسیقیایی خود برایمان بگویید؟
ابتدا باید عرض کنم که بنده در طول عمرم، هم در (موسیقی سنتی وهم در موسیقی پاپ ،پاپ سنتی) فعالیت داشته و دارم. از سن 14 سالگی به طور حرفه ای برای خوانندگان مختلف ایرانی شعر و آهنگ ساختم. و اما توضیحات موسیقی در خانواده ما موروثی بوده و هست. من کوچکترین فرزند خانواده هستم، پدر و پنج برادر بزرگتر از من، همگی صدای خوب و دلنشینی داشتند،البته نه این که شغل خوانندگی داشته باشند اما همگی آواز میخواندند. طبیعتاً من در چنین فضایی جذب موسیقی شدم، با این تفائت که من ضمن آواز خواندن به نوازندگی هم علاقه داشتم. از بین ساز ها به ویلن بیشتر علاقه داشتم، در سنین کودکی یکی از برادرانم یک ویلن اسباب بازی خرید، در ان زمان حدوداً 4 ساله بودم، من با همان ویولن اسباب بازی آهنگ مینواختم، برادرانم که این استعداد را درمن دیدند، برام یک ویلن واقعی کوچک که اصطلاحاً بهش میگن ویلن یک چهارم 4/ 1خریدند، اما هیچ معلم موسیقی منو به شاگردی قبول نمیکرد و میگفتند این بچه برای یاد گیری، هنوز کوچک است، گذشت و من هم هروز برای خودم ملودی که به گوشم میخورد سعی میکردم بنوازم،به مرور زمان و به تدریج، برادرانم به علت ازدواج و یا هر دلیل دیگری از تبریز به تهران و شهر های مختلف رفتند. روزگاری گذشت تا این که متاسفانه هشت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و من و مادرم از تبریز به تهران و به نزد دو تا از برادرانم که در نیاوران تهران زندگی میکردند آمدیم. در این زمان بود که اولین معلم ویلن را خدا نصیب من کرد و ایشان کسی نبود جز زنده یاد استاد علی تجویدی که هفته ای دوبار تشریف میاوردند به منزل ما و به بنده درس ویلن میدادند، این افتخار به مدت دو سال نصب من شد، که از سن 8 سالگی تا 10 سالگیم بود، من در آن دوسال واقعا پیشرفت بسیار چشم گیری پیدا کردم، خوشبختانه سال ها بعد که در کنکور موسیقی دانشکده هنر های زیبا شرکت کردم و قبول شدم، باز هم این افتخار را پیدا کردم که یک بار دیگر استاد تجویدی استاد ساز تخصصی من بشوند، که همان ویلن بود. و اما بنده از دوران سنین نوجوانی، 15 یا 16 سالگی، خیلی دلم میخواست که همه ی سازهای موسیقی اصیل یا همان سنتی را بنوازم، به دنبال همین منظور نوبت به نوبت و به تدریج ساز های اصیل ایرانی را تهیه کرده و هر کام را به طور خود آموز مینواختم، تا این که استاد هر کدام از ساز ها را انتخاب کردم و محضر هر کدام به طور حضوری یا غیر حضوری کسب فیض کردم. -1 در ساز تار : استاد جلیل شهناز
-2 در سازسه تار :استاد احمد عبادی
-3 در سازبربط یا عود :استاد منصور نریمان
-4 در ساز سنتوراستاد فرامرز پایور
-5 در ساز کمانچه :استاد اصغر بهاری
-6 در ساز تنبک : استاد حسین تهرانی
-7 کمی هم نفسم با ساز نی آشناست. و اکنون حدود 35 سال است که بند این ساز ها را به غیر از نی هم تدریس میکنم و هم تمام سازهای آهن گهایم را خود بنده می نوازم. در ضمن باید اضافه کنم که از همان سنین نوجوانی بنده، ساز پیانوهم در منزل ما به طور مداوم بوده،که من در فضای قطعات ایرانی این ساز را هم تدریس و در آهنگ هایم استفاده می کنم. - شما چند سالی هست که در کنسرواتوار موسیقی در حال تدریس هستید اگر توضیحی هست لطفا بیان کنید ؟ در حدود دو سال است که افتخار تدریس در کنسرواتوار موسیقی تهران را در رشته های پیوند شعر و موسیقی اوزان شعر و شاعری مقداری هم تئوری موسیقی-
در خصوص کار اخیری با همکاری استاد رجب زاده با خوانندگی دکتر بهزاد معافی انجام شده است خواهشمند است توضیحاتی دهید
از آنجایی که بنده همیشه سعی کردم در کارهای اعتقادی و معنوی پیشقدم و موثر واقع بشم، اخیرا هم قطعه ای موسیقی مذهبی به خوانندگی دکتر بهزاد معافی با شعر زیبای آقای محمد علی دلجویی به نام کاروان سالارعشق آهنگسازی : آقای علی اکبر رجب زاده و با تنظیم بنده انجام گرفت که بسیاری زیبا و تاثیر گذار شد و از شبکه تلویزیونی ایران هم پخش شد و خدارا شکر مورد استقبال هم مردم قرار گرفت. -
به نظر شما موسیقی مناسبتی با تم حزن و مذهبی تا چه حد در بطن جامعه پذیرش دارد؟ ب
ه نظر بنده هر نوع موسیقی با کلام، چه مناسبتی و چه غیر مناسبتی، اگر درست و حرفه ای و به قول معروف قوی از آب در بیاد، حتما تاثیر گذار خواهد بود. پس جواب این سئوال فقط یک جمله ی کوتاه است به اندازه قوی بودنش آشنايي با بابك رادمنش درباره «استاد بابک رادمنش » می توان بسیارسخن گفت، اما به نظر می رسد نمونه کارهای او چه در زمینه موسیقی اصیل و چه در زمينه موسیقی پاپ ویا تلفیقی از این دوسنتی، پاپ، همچنین کلام دلنشین و جذاب و پندآموزش نشانگر توانایی های هنری اوست. اما اختصار ایشان هنرمندی است پیرو مکتب عشق و معنویت، پایبند به اصول و ارزشهای اخلاقی، شیفته پاکی و صداقت، متواضع و بی ادعا است. هنرمندی که از نوجوانی به طور جدی حیاط هنری اش را شروع نمود و نزدیک به چهل سال است که فعالیّت هاي هنری حرفه ای دارد و آثار زیبایی را آفریده است، به طوری که هر خواننده ای که از او قطعه اي را اجرا نموده به اوج شُهرت و محبوبیّت رسیده است، او هرگز مصاحبه با رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجلّه ای نداشته و حتی عکسی نیز در این رسانه ها از او به چاپ ننموده و از خود تعریف و تمجیدی ننموده است.
بابك رادمنش هنرمندی است كه در وادی هنر موسیقی، شعر و ترانه، حرفی برای گفتن داشته و در عین حال كه بسیار متواضع و فروتن است. او مُعتقد است که این استعدادها فقط به تحصیل و کسب عِلم مربوط نمي باشد بلکه بیشترذاتی و هدیه هایی از سوی پروردگاراست. «بابک رادمنش » جزو نادر هنرمندانی است که در زمینه موسیقی های گوناگون آثاری دارد و در هر سبکی که کار کرده است بسیار حرفه ای و موفق بوده و همیشه توجه اکثر مردم را بطور تحسین بر انگیزی جلب کرده است. او در موسیقی مرز و حدودی نمی شناسد، اگر انواع مختلف موسیقی را به یک دایره تشبیه کنیم، وی بر روی این دایره پیوسته در حال حرکت بوده است. به این معنا که فقط در یک نوع موسیقی كار کردن او را هرگز راضی نکرده است. وی همیشه در حال تغییر مکان، بر روی این دایره می باشد. به همین دلیل شناخت و اظهار نظر در مورد «بابک رادمنش » کار دشواری است. در شخصیت هنری بابک رادمنش، هم می توان «استاد ابوالحسن صبا » را دید، و هم بزرگان موسیقی پاپ را به عنوان مثال هنگامی که او آثار «استاد ابوالحسن صبا » را با ویلن اجرا می کند، گویی که خود استاد صبا می نوازد و همچنین در ناله های کمانچه اش «استاد علی اصغر بهاری » محسوس است. «بابک رادمنش » در آثار هنری خود توانسته است به وسیله تلفیق سبک مدرن و کلاسیک، به طرزی ظریف و هنرمندانه روح عظیم و صلابت موسیقی اصیل را در پیکره جوان موسیقی امروز جانی دوباره بخشیده است. در اشعار و ترانه هایش نیز صلابت و محکمی از یک سو، شیرینی و محتوا و جذابیت از سویی دیگر انسان را مجذوب می کند. او معتقد است ملاک و معیار خوب بودن هر نوع اثر هنری که شعر و موسیقی نیز از آن جمله می باشند سه چیز است: 1(تکنیک 2( محتوا 3 (زیبایی
اومی گوید: چقدر زیباست که در تمام ابعاد زندگی انسان ها نور الهی وجود داشته باشد، که این اعتقاد در اکثر آثارش نیز مشهود است. به عقیده وی «موسیقی با کلام » حتما باید دارای پیام باشد و آن هم نه هر پیامی، بلکه پیام سازنده، پیامهای اجتماعی و اخلاقی،که روح انسان را در جهت متعالی شدن یاری کند. پیام عاشقانه و پاک به گمان «بابک رادمنش » موسیقی بدون کلام با هر سبکی که باشد در تعلیم و تربیت اجتماع تاثیر زیادو یا مستقیم نداشته، بلکه این آوا در موسیقی است که نغمعه اش می تواند در فرهنگ جامعه اثر گذار بوده و سرنوشت ساز باشد. «بابک رادمنش » موسیقی را به ظرف و کلام موسیقی را به غذا تشبیه می کند. او می گوید، جنس و شکل ظرف خیلی مهم نیست، بلکه غذای درونش هست که می تواند زهر آلود و کشنده باشد یا دارو گونه و شفا بخش. بابك رادمنش در شهرتبريز مركز آذربايجان شرقي به دنيا آمد و اصالتا آذربايجاني مي باشد. او تحصيل كرده ي رشته موسيقي در دانشكده هنر هاي زيبا – دانشگاه تهران مي باشد. وي موسيقي دان عرصه اصيل و پاپ، آهنگساز، ترانه سرا، شاعر، معلم موسيقي، و خواننده با فعالیت مدت بيش از سي سال می باشد. متخصص و مدرس سازهاي تار، سه تار، سنتور، بربط (عود)، كمانچه، تنبك و ني بوده و همچنين در سازهاي بين المللي ويلن، پيانو و يكبورد را ماهرانه می نوازد. اساتيد و شيوه بابک رادمنش زیر نظر اساتید بزرگ معروفی موسیقی خود را فرا گرفته است. از اساتید ایشان در ساز ويلن در زمان كودكي استاد ابوالحسن صبا و در سن نوجواني از وجود هنرمند برجسته ای استاد علي تجويدي بهره برد. استاد او در ساز كمانچه نيز شادروان علي اصغر بهاري بود. شيوه نوازندگي و نوع تدريس «استاد بابك رادمنش »به شاگردانش با استفاده از سازهاي گوناگون و در سبكهاي متفاوت بدين گونه مي باشد: در ساز تار پيرو مكتب استاد جليل شهناز و استاد فرهنگ شريف در ساز سه تار پيرو مكتب استاد احمد عبادي در ساز سنتور پيرو مكتب محروم استاد فرامرز پايور در ساز بربط (عود) پيرو مكتب استاد منصور نريمان در ساز كمانچه پيرو مكتب معلم خود استاد علي اصغر بهارير می باشد. در ساز ويلن پيرو مكتب معلمين خود زنده یاد استاد ابوالحسن صبا و استاد علي تجويدي و در ساز تنبك پيرو مكتب زنده یاد استاد حسين تهراني بود.


???? ? ????? ???    :   شکیلا ربانیان_خبرنگار نشریه ماندگار

 
  ????? ???? ????   ??? ?????????   ????? ???? ????
 

88913010  (021)98+ ?????? ??????? ??? ? ?????? ?????? ????? ???? ????? ? ????? ?? ?? ????? ? ??????? 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight ? 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi
JavaScript Free Code JavaScript Free Code JavaScript Free Code