Current Date : 11/13/2018 ???? ???? |  ?????? ???????  |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? ?????? 
 English  |  Persian

????? ????? ???? ???? ??????/ ?????????? ?????(??? ????? ??????? ???? ???? ???????)   

Quick Link
?? ???? ???????  ?
??? ??? ?????  ?
????? ???? ??  ?     
?????? ??  ?     
?????????? ??????  ?     
??? ??? ???? ?????  ?     
????? ????? ??  ?     
????????????? ?????     
???? ??????  ?
????????  ?
?????? ???  ?
?????? ?????????  ?     
?????????????  ?     
?????????  ?     
???????? ??????????  ?     
??? ???????  ?     
???????  ?     
????? ?? ???????  □
???
?????

????? ????

In fact, handbags replica knows that the high imitation gucci replica handbags is very deep, mixed with fish and dragons, and there are many hermes replica handbags. It may be replica handbags of styles ranging from a few hundred to hermes replica .
 

 

????? ??? : 08/02/1389

بهزاد معافي: تصورها را نسبت به موسيقي و موسيقي دان عوض کرديم 

  تهران- بهزاد معافي رييس کنسرواتوار موسيقي تهران گفت: اين مرکز درکنار کار آموزش به تربيت و پرورش موسيقي دان ها هم اهميت داديم و تصورهاي غلط درباره موسيقي و موسيقي دان را عوض کرده ايم.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، کنسرواتوار تهران يکي از مراکز مهم تربيت و آموزش موسيقي دان و موسيقي در ايران است. مرکزي که به گفته رئيس آن پسر خوانده کنسرواتوار چايکوفسکي مسکو است که در دنيا از جهات بسياري حرف اول را مي‌زند.
به همين منظور مراسمي از امروز به مدت دو روز به مناسبت فارغ التحصيلي دانشجويان و گراميداشت همکاري چندين ساله اين دوکنسرواتوار با حضور وزير علوم و فرهنگ روسيه پروفسور سوکولف، معاون بين‌الملل کنسرواتوار چايکوفسکي ‌پروفسور سوخانوف و مارگريتا گاراتي گي‌نا مدير بين الملل کنسرواتوار چايکوفسکي، هنرمندان و سفراي ساير کشورها، در کنسرواتوار تهران برگزار خواهد شد.
در همين راستا خبرنگار گروه موسيقي ايرنا با دکتر بهزاد معافي رييس دانشگاه کنسرواتور موسيقي تهران که خود از علاقه مندان و محققين موسيقي است، از موفقيت هاي اين دانشگاه گفت وگويي به شرح زير انجام داد.


  ايرنا: براي اولين سوال فکر مي کنم بهتر است ابتدا بگوييد که کنسرواتوار چيست؟
معافي:کنسرواتوار کلمه مقدسي است که ريشه آن به ايتاليا برمي‌گردد و براي نخستين بار در آن کشور مرکزي براي بي سرپرستان و افراد بي خانمان ايجاد مي‌شود و در حقيقت يک يتيم خانه بوده، که در آن مرکز کم کم به فکر مي افتند که از موسيقي و هنر براي تربيت و آموزش آنها استفاده کنند. کم کم هنر موسيقي در آنجا جا افتاده و به عنوان کنسرواتوار ثبت جهاني مي‌شود و در زمينه جذب هنرجو و آموزش دانشجويان موسيقي کار مي‌کند.
کنسرواتوار در تاريخ موسيقي ايران براي اولين بار است که ثبت شده و در دنيا هر کشوري که داراي کنسرواتوار باشد حاکي از فرهنگ غني آن کشور است، در حقيقت يکي از شاخصه هاي فرهنگي و هنري کشورهاي دنيا دارا بودن کنسرواتوار است.

ايرنا: تا به حال اين مرکز فارغ التحصيلاني داشته؟ اگر داشته در چه زمينه هايي بوده اند؟
معافي: بله، اين مرکز فارغ التحصيلان بسياري داشته و موسيقي دانان بي شماري را به جامعه موسيقي و هنر کشورمان تحويل داده است.
در زمينه آواز ايراني نيز براي نخستين بار در کشور فارغ التحصيل داشته ايم، يعني براي نخستين بار به آواز ايراني مدرک دانشگاهي داده شد که پيش از اين در هيچ کجاي کشورمان اين مسئله را مرسوم نبود.
از سال 1377 با همکاري دانشگاه جامع علمي کاربردي ، بخشي از آموزش عالي در زمينه موسيقي هستيم که در رشته هاي مختلف آواز ايراني و آواز جهاني و همچنين ساز ايراني و ساز جهاني با رشته ها و سازهاي متنوع آن دانشجو مي پذيريم و فارغ التحصيل داشته ايم.

ايرنا: در باره مراسمي که بنا داريد با حضور مسوولان روسي کنسرواتورا چايکوفسکي در ايران برگزار کنيد توضيح دهيد؟
معافي: ابتدا اين را بگويم که کنسرواتوار چايکوفسکي حرف اول را در زمينه موسيقي کلاسيک در دنيا مي‌زند و يکي از معتبرترين مراکز آموزش موسيقي در جهان است. رييس آن هم يکي از برجسته ترين شخصيت هاي فرهنگي روسيه به نام پرفوسور سوکالف است که سالها رييس کنسرواتوار و وزير علوم روسيه بوده است و الان نيز مدتي است که به در خواست و علاقه شخصي خودش به کنسرواتوار چايکوفسکي، دوباره به اين مرکز برگشته است.
ما به تازگي قرار داد همکاريمان را با اين مرکز تا سال 2020 تمديد کرديم و بناست که پرفسور سوکانوف به همراه پرفوسور سوخانوف و پروفسور مارگاريتا گاراتي گي‌نا از معاونين وي که همگي از روسا و مسولين کنسرواتوار چايکوفسکي هستند روز ششم به ايران آمده و در مراسمي که روزهاي هفتم و هشتم که يک جشن فارغ التحصيلي نيز محسوب مي‌شود شرکت کنند که البته موسولين هنري و فرهنگي ما نيز حضور دارند.
در اين مراسم که در محل کنسرواتوار برگزار مي شود دو تا سه کنسرت موسيقي نيز اجرا خواهد شد البته مسوولان چايکوفسکي ابتدا به اصفهان نيز مي روند و در آنجا دانشجويان ما برنامه هايي را اجرا خواهند کرد.
در اين زمينه سفارت جمهوري اسلامي در مسکو و تالار انديشه حوزه هنري همکاري هاي بسيار خوبي با ما داشته و خصوصا سفارت کشورمان و مسوولان آن در پيشبرد اين همکاري هنري در زمينه هاي مختلف مانند حضور موسيقي دانان اين مرکز در محافل هنري و دانشگاهي روسيه براي اجراي کنسرت، بسيار کمک کرده اند.

ايرنا: کنسرواتوار تهران از چه زماني تاسييس شد و هدف آن چه بود؟
از سال 77 تاسيس شد، و نمودار رشد آن برآوردي 200 در صدي دارد و از همان سال تاسيس تحت پوشش دانشگاه جامع علمي کاربردي وزارت علوم بود. البته اين را بگويم که من از سال 60 به طور آزمايشي آموزشگاهي به نام برنا را تاسيس کرده بودم و در زمينه هنر موسيقي سرمايه گذاري زيادي کردم تا اينکه با همکاري چايکوفسکي اينجا کنسرواتوار تهران شد.
از ابتدا هدفمان اين بود موسيقي دان تربيت کنيم، و اين فرهنگ را از بين ببريم که برخي گمان کرده بودند موسيقي دان فردي بي دين است، ما الان داشته و داريم دانشجوياني را که بدون وضو دست به ساز نمي‌برند. در کنار آموزش موسيقي پرورش و تربيت را نيز مد نظر داشته و داريم و اين يکي از اصول کنسرواتوار تهران است.
يادم ميآيد سه سال پيش آيت الله خزعلي آمدند اينجا براي سخنراني چون ما با اتاق فکر بنياد بين المللي غدير که در همسايگي ما هستند ارتباط فرهنگي خوبي داريم.
موقع نماز که دانشجويان در سالن نمازخوانه بودند آيت اله خزعلي گفت ساکت باشيد من بايد صداي اين موذن را بشنوم(يکي از دانشجويان اذان مي گفت) و از اين دانشگاه و دانشجويان آن بسيار استقبال کرد.
ما در کنار آموزش موسيقي در کنار اهداف جمهوري اسلامي به پرورش و تربيت دانشجويان نيز بسيار توجه داريم و اين تصور را مي خواهيم از بين ببريم که موسيقي دان معتاد، لاابالي و بي‌دين است.
در جمهوري اسلامي دو چيز خيلي پيشرفت کرد و به آن اهميت داده شد، يکي زبان انگليسي بود و ديگري موسيقي. اين دو را نمي‌گذاشتند بشناسيم و بدانيم و در زمان گذشته سعي ميکردند تصوراتي را خارج از واقع در باره اين دو علم به ما بدهند و ما را نسبت به آنها بدبين و عقب مانده سازند.

ايرنا: پسرخواندگي کنسرواتوار تهران با کنسرواتوار چايکوفسکي به چه معني است و رابطه شما با آنها چگونه است آيا کنسرواتوار تهران زيرمجموعه و زير نظر آنها کار مي‌کند؟
معافي: ما از سال 1999 با تلاش هايي که انجام داديم اولين قرار داد را با کنسرواتوار چايکوفسکي در زمينه ارائه برنامه و استاد منعقد کرديم. آن زمان پرفوسور سوکانف به من گفت: شما موسيقي به اندازه افغانستان و تاجيکستان داريد؟ من در جواب گفتم در موسيقي حداقل 150 سال از آنها جلوتر هستيم و موسيقي ما موسيقي پيچيده و داراي شخصيت منحصر به فردي است و حال و حواي عرفاني خاص خودش را دارد و نوار معماي هستي استاد شجريان و چند نوار ديگر از موسيقي ايراني را به او دادم تا بشنود. فرداي آن روز خيلي تحت تاثير قرار گرفته بود و مشخص بود که تازه متوجه شده که ايران چه موسيقي ارزشمند و نابي دارد.
اين را گفتم تا بدانيد در آن زمان در حوزه روسيه موسيقي ايراني را نميشناختند. من در سال 84 در سن پترزبورگ مقاله اي را در تاريخ موسيقي 6000 ساله ايران ارائه کردم مقاله اي که ابتدا بنا بود در 3 تا 5 ساعت ارائه شود با استقبال و علاقه آنها 5 روز طول کشيد و يک کلاس در س موسيقي ايراني شد و از راديو روسيه و کانال تلويزيوني فرهنگ آن کشور پخش شد.
گروه موسيقي همراه نيز رتبه اول را بدست آورد و آن مقاله مورد تقدير قرار گرفت و روسها عبارت مقاله زيبا و غير عادي را در متن تقدير نامه آورند.
وتا امروز نيز ما هرساله 6 نفر از دانشجويانمان براي طي دوره هاي 1ماه و 15 روزه به کنسرواتوار چايکوفسکي مي‌فرستيم.
پرفوسور سوکالف زماني که رفت دوره هاي زمستاني دانشجويان ما را امضا ‌کرد گفته بود الان با پيشرفت دانشجويان ايراني کنسرواتوار از حرفي که چند سال پيش زدم اظهار شرمندگي مي کنم.
پورفوسور سوکالف در آخرين مصاحبه اش که مي خواست وزير شود گفته بود کنسرواتوار تهران جوان است و ما آن را پسرخوانده خود ميدانيم و اگر از نظر مالي نمي توتنيم از آنها حمايت کنيم اما از نظر معنوي و آموشي حامي اين کنسرواتوار هستيم. سوکالف شخص بسيار برجسته فرهنگي در روسيه است و بايد اين را باز بگويم که کنسرواتوار چايکوفسکي حرف اول را در جهان مي زند و اصولا موسيقي کلاسيک مال روسيه است.
ما تنها از نظر آموزشي و پژوهشي با کنسرواتوار چايکوفسکي ارتباط داريم و اين طور نيست که زير نظر انها کارکنيم.
البته ما موسيقي و فرهنگ خودمان را نيز به آنها معرفي کرديم و تعداد شش دانشجو در زمينه موسيقي اينجا دارند که دوتاي آنها فارغ التحصيل شده اند. و در دهم ژانويه 2010 اين پايان نامه را به من هديه دادند. همکاري کنسرواتوار تهران با کنسرواتوار چايکوفسکي باعث شد که آنها دپارتمان موسيقي ايراني را در آنجا راه اندازي کنند و بسيار به موسيقي ايراني علاقه پيدا کرده اند.به طوري که دوسال پيش در اجراي دانشجويان اين مرکز که به دعوت سفارت جمهوري اسلامي در مسکو برگزار شد به دليل استقبال روسها جا براي خود اعضاي سفارت نبود.

ايرنا : با توجه به ارتباطي که با مسکو داريد مردم روسيه نظرشان درباره موسيقي ايراني چيست؟
معافي: خيلي استقبال خوبي دارند ، راديو مسکو با موسيقي دانان و موسيقي ايراني تماس مي‌گيرند. خيلي ها در آنجا به من مي گويند چرا زودتر نيامديد و خودتان را معرفي نکرديد در برنامه دور من حلقه زده بودند و مرتب از موسيقي ايراني سوال مي کردند و ميگفتند حس خوبي در اين موسيقي داريم واز بس موسيقي هاي بد و پرسرو صدا شنيديم همه احساس مريضي و بيماري ميکنيم.
موسيقي جز فرهنگ ماست و موسيقي خوب در راستاي سلامتي جسم و روح انسان حرکت مي کندو اگر موسيقي فاخر و با اهداف متعالي باشد قطعا براي همه مفيد خواهد بود.
از : علي بهرامي
لینک های مفید ویژه علاقمندان به تحصیل در موسسه و کنسرواتوار




???? ? ????? ???    :   

 
  ????? ???? ????   ??? ?????????   ????? ???? ????
 

88913010  (021)98+ ?????? ??????? ??? ? ?????? ?????? ????? ???? ????? ? ????? ?? ?? ????? ? ??????? 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight ? 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi
JavaScript Free Code JavaScript Free Code JavaScript Free Code